HTML

madzsar soundclash fanatiks

LONG LIVE THE FUCKERY OF SOUNDCLASH testvéroldalunk a http://higherlevelsound.wordpress.com/ +++++ az én emailcímem pedig hanggyilkos kukac dzsímél pont kom

Friss topikok

egy buli előszava

2009.10.07. 16:03 killin tours

7. NOVEMBER CLUB K2 , BUDAPEST 1094 ÜLLŐI ÚT 51

KING ADDIES

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

metro stop (line 3 UJPEST-KŐBÁNYA KISPEST) : FERENC KÖRÚT

tram 4 or 6 stop : ÜLLŐI ÚT

 

 http://myspace.com/kingaddiessound

 

 

There are only 4-5 soundsystems in the whole world , who are always above the others
King Addies from Brooklyn is definately among them. Over its 3 deceades of history, Addies brought all of the jamaican artists into the studio, and became the first foreign sound earning huge respect at the island Jamaica. The remix dubplates of Addies are rightly famous and popular since the early ninetees. Addies was one of the first sound to cut their dubs from certain big tunes ,on a completely different riddim than the original. The dubplate boxx of Addies must be the most exclusive one in addition to the remixes. Not only because they have dubplates from every jamaican legends who are dead since 20 years (Tenor SAw, Garnett SIlk, Dennis Brown) . But They have worked with almost all of famous rappers and RNB singers from New York in the ninetees. The Fugees gave them a blueprint, no sound in the world could ever play that, as the tune has no original, it was created for Addies. But Tony Braxton, Raekown, Snoop Dogg, Method Man or Nas Escobar has also hailed up the king sound in certain dubplates. The recordings of their dances and soundclashes have spread all over the internet, and it ’s not a secret, that it is very popular to use these recordings as a sapmle in jungle, breakbeat and dubstep tracks, by your favourite producers. Addies sound had many members in the past 30 years for example Tony Matterhorn who became a dancehall artist, but the voice which was always sampled is from Babyface, a selekta from Trinidad who is on the sound since the late eightees. He will visit our town and destroy the club K2, like he used to tear down the walls of the legendary Biltmore Ballroom in Brooklyn. Reggae fans in Hungary and in its neighbour countries cannot afford to miss this event, but they know this for sure.
But the show of King Addies is interesting for all the lovers of the above mentioned electronic music stlyes, as the root of these is reggae music, and Addies sound had a great influence on the reggae scene in the ninetees.
Ladies and gentleman, get ready for the historical event KING SOUND IN TOWN

 

 

Kedves olvasók!

 Nagyon nehéz elkezdeni és zavarban is vagyunk, mert az eddigi pár olvasó után akiket egyébként személyesen ismerünk, most nagyon sok érdeklődő be fig kukkantani a blogunkra. Nekik elmondjuk gyorsan, hogy jamaikai és karibi zenéket játszó dj csapatokkal az úgynevezett soundsystemekkel és történetükkel foglalkozik a blog.  A  soundsystemek általános bemutatása most nagyon rövidre zárva minden kedves olvasónak pár mondatban összefoglalva:  Jamaikán már mielőtt kialakult volna  a sziget saját zenéje, és előléptek volna az előadók a studiókból, dj-k zenéltek mindenhol. Részben azért, mert jamaikai emberek annyira szeretnek bulizni hogy, nem volt nekik elég heti két koncert, inkább akartak heti 8 bulit. Részben pedig azért, mert egy ilyen buli sokkal tovább tarthat mint egy koncert, a dj nem fárad el mint egy zenész egy 3 órás koncert alatt, és így akár 8-10 órán keresztül prezentálhatja a a jobbnál-jobb zenéket. Egészen a 80-as évek közepéig az előadók is gyakran megjelentek mellettük, amikor épp nem zenekarral léptek fel. Hétköznapi eseményeket kommentáltak, társadalmi problémkat meséltek el, és persze elénekelték híres számaikat. Akkoriban pedig valaki kitalálta, mi lenne ha inkább a stúdióban volnának ott néha az előadók, a soundsystem pedig tetszése szerint átírná a számaiknak a szövegét, saját maga dicsőítésére, az előadó pedig felénekelné azt. Ezt nevezzük dubplate-nek, a reggae zenében ezt jelenti a dubplate. Sok lehetőséget rejtett magában a kezdetek kezdetén, akár egy másik sound meggyalázását, merthogy ezek a soundok gyakran versenyeztek egymással és a közönség dönötötte el ki volt a jobb, ki nyerte a clasht.  Vagy akár azt, hogy az előadó az eredeti számának az átírt szövegét egy teljesen másik zenei alapra énekelje fel. A 80-as évek végétől tehát mai értelemben vett soundsystemek járták a világ azon részeit ahol Jamaikai emigránsok laktak, Londont, New Yorkot, Miamit, a karibi szigeteket, és természetesen és elsősorban otthon Jamaikán gombamódra szaporodtak. Az előadók szerepét átvette a soundsystem új tagja az mc, aki már nem énekelt érthető módon, de megmaradt az élőszó kapcsolat a soundsystem és a közönség között. Az új évezred kezdetére pedig a vén kontinenst is végleg meghódította ez a magával ragadó kultúra, Franciaországban, Hollandiában, a skandináv országokban, és elsősorban Németországban az eredeti példát követve zenélnek a soundsystemek minden nagyobb városban.

 

Aki nem éri be ezzel az áttekintő jellegű összefoglalással annak ajánlom egy korábbi blogbejegyzést:

http://soundclash.blog.hu/2009/05/04/nagyon_rovid_ismetles

Visszatekintve az utóbbi húsz évre összesen talán 5 olyan soundsystem van, aki a többi előtt jár, a brooklyni King Addies közöttük van.

Közel harminc éves története alatt minden előadót bevitt a stúdióba, és villámgyorsan az első olyan sound lett belőle aki Jamaikán is hatalmas sikereket aratott, annak ellenére hogy nem ott van a bázisa. Remix dubplatejei méltán híresek, egyik első soundként vette fel sok-sok reggae előadó nagy számainak énekét, egy az eredetitől teljesen eltérő zenére. Dubplate boxa ezeken kívül is alighanem a legexkluzívabb a világon, mert az akár 20 éve halott reggae előadókon túl mint Tenor Saw, Garnett Silk vagy Dennis Brown, majdnem minden híresebb amerikai repperrel és RNB énekessel is dolgoztak a 90-es években. A Fugees például olyan dubplate-et is készített nekik, aminek nincs eredeti verziója sem, senki más soha nem fogja játszani. De Tony Braxton, Method Man,  Raekown, Snoop Dogg vagy akár Nas Escobar is dicsőítette már az Addiest. Soundclasheik és bulijaik felvételei évtizedek óta keringenek az interneten, és nem titok, hogy ezekből nagyon sok jungle, breakbeat és újabban dubstep számokban is hallhatunk sample-t. A soundnak sok tagja volt harminc év alatt, de az említett hangmintáknak majdnem mindig  a trinidadi származású Babyface hangját használták aki a nyolcvanas évek közepe óta viszi a hátán a soundot.

 Nagyon nehéz szavakat találni arra mekkora dolgot jelent nekünk ez a fellépés, akit érdekelne a történetük ennél sokkal bővebben, és szívesen olvasna néhány clashükről az olvassa el a fél évvel ezelőtti bejegyzést :

http://soundclash.blog.hu/2009/03/16/hey_gringos_dont_you_know_addies_rule_all_dancehall_territories

Egészen elképzelhetetlen, hogy a világ legexklúzívabb soundja eljön hozzánk, az a sound akinek testőrök kísérték a tagjait a 90-es években, akik körül gyakran feltűnt a new yorki rap szcéna minden tagja, akiket a legtöbbet tárgyalt az egész reggae - dancerhall világ mióta csak léteznek, és akik bizony komoly hatást gyakoroltak az egész reggae világra évtizedekig, akik felfedezték és elkezdték játszani Sean Pault, Bounty Killert, és akiktől félt minden sound amióta csak léteznek dubplate clashek, mert igazság szerint egyetlen egyet vesztettek csak el.

A King Addies fellépése helyre fog tenni egy jó csomó dolgot a furánérdekes magyar reggae szcénában, fel fog nyitni nagyon sok szemet, ezt azért írom ilyen magabiztosan mert láttam áprilisban egy igen meggyőző bécsi buliját. Mindenki megérti micsoda erő van abban, ha valaki megfelelő módon vezet be egy adott számot, vagy dubplate-et, micsoda energiákat ki lehet hozni a közönségből ha nyitott a dologra és veszi a lapot. Iszonyú egyszerű viccek, és rémes hétköznapi sztereotipiák erre kiválóak egy reggae party keretein belül, az ember meg magát se értve rakja össze a bevezető szöveget a szám szövegével a saját fejében egy pillanat alatt, és nagy hangzavart csapva adja meg a tiszteletét ennek az akciónak.

Ha van Magyarországon olyan reggae rajongó aki nem jön el erre a bulira mert nem érdekli, az szégyellje magát.De felhívnám a figyelmét a kedves drumandbass, hiphop, breakbeat, és dubstep rajongóknak is, hogy egyszer az életben van talán lehetőségük látni az alakot ahhoz a hanghoz, amit annyira de annyira sokszor hallottak már ők is, a fent említett okok miatt.

November hetedikén túlzás nélkül állítom hogy történelmi jelentőségű esemény lesz a K2 nevű clubban !!!

 

 

itt pedig egy video az Addies 94-es UK world cup clash fellépéséről, ahol Babyface egyedül állt ki a saját rajongói előtt szereplő 5 tagú Saxxon Sound ellen, botrányos minőségű felvétel sajnos. Valamint alatta az emlegetett sample-t tartalmazó számokból válogatás

 

 

 

 

 

 

 

 

13 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://soundclash.blog.hu/api/trackback/id/tr471434290

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

killin tours 2009.10.15. 12:38:31

the final assasination of Firgo Digital

4szer találkoztak 89 és 94 között az Addies-al, hogy eldöntsék ki a nagyobb sound Brooklynban

mind a négyszer az Addies győzött, de itt nem akárhogy...

www.megaupload.com/?d=V4U3SDD2

sonkallector 2009.10.19. 17:41:17

vmi "nem clash" hanganyag nem érhető el?

killin tours 2009.10.19. 22:55:43

sonka
jogos kérdés
az ADdies nem clash felvételei ritkák
annyira hogy holnap este feltöltöm az összeset amim csak van

sonkallector 2009.10.19. 23:27:33

zsír,köszönöm...amúgy láttam megy a promozás pár helyen,forumon,bátorkodtam berakni én is egy kosaras forumba ,ahol van jó pár reggae kedvelő is.

kmar 2009.10.20. 18:33:30

Itt egy idei Addies buli felvétele Genfből (+ Massive B)

www.megaupload.com/?d=WQROFO90

killin tours 2009.10.20. 21:35:33

wikkkkkkkked mindenki töltse amit csak bír

upload 1:

Addies blockparty Virginia somewhere 2004
Jamjam at the controlls
foundation dubplate szett többynire

www.sendspace.com/file/eyrj6v

killin tours 2009.10.20. 21:50:46

upload 2

Addies early warm up in Biltmore Ballroom 1992
Babyface and Danny Dread at the controlls

nem tudom pontosan milyen buli eleje, de ezért a felvételért a nagyfórumon annyi REP pontot kaptam mint előtte két évig összesen nem, még a DC++ időkből szereztem

exkluzív, tele a krákogós dubhoz hasonló ismeretlen arcok brutál számaival

www.sendspace.com/file/kt8ftp

killin tours 2009.10.20. 21:59:07

upload 3

az egyik kedvenc "nemclash" felvétel

Biltmore Ballroom reunion 2001

Addies early warm
Neil Diamond and Winterfresh at the controlls

www.sendspace.com/file/fj70i7

killin tours 2009.10.20. 22:34:42

upload 4

ugyanaz a party mint upload 3
csak egy későbbi segment
Neil Diamond & Matterhorn represent Addies

www.sendspace.com/file/d4awnt

a partyra meghívták a nagyobb "biltmore soundokat" + Sean Pault és Bounty Killert is. Babyface is befutott később, de erről csak olvastam, sajnos nincs meg a többi rész

killin tours 2009.10.20. 22:36:39

upload 4

ugyanaz a party mint upload 3
csak egy későbbi segment
Neil Diamond & Matterhorn represent Addies

www.sendspace.com/file/d4awnt

a partyra meghvíták a nagyobb "biltmore" soundokat + Sean Pault és Bounty Killat. Babyface is befutott később de erről sajnos csak olvastam

CsegeJani · http://pavadzsihad.blog.hu/ 2009.11.06. 12:47:57

Hello
a jegyvásárlásról lehet valamit tudni, mármint hogy a nem elővételes jegy mennyi?

krama 2009.11.06. 19:48:30

Helló!
Hát ja bocs ezt az infót nem mondtuk, hogy nincs elővétel csak helyszíni jegy ezeröcsiért
süti beállítások módosítása