HTML

madzsar soundclash fanatiks

LONG LIVE THE FUCKERY OF SOUNDCLASH testvéroldalunk a http://higherlevelsound.wordpress.com/ +++++ az én emailcímem pedig hanggyilkos kukac dzsímél pont kom

Friss topikok

"hey gringos dont you know Addies rule all dancehall territories...."

2009.03.16. 14:04 killin tours

szevasztok kedves madzsar soundclash fanatiks! az előző csúnyaságot leveszem gyorsan a lap tetejéről, és visszatér a blog a régi kerékvágásba, szigorúan munkaidőben persze!

a fejezet pedig Brooklyn örök és elsőszámú védelmezőjéről a KING ADDIES-ról szól.

nem hívták őket mindig így. valamikor 1982-ben alapította a két owner Eaton és Addies. pontosan nem tudni mi van a névadó alapítóval, de DHR-es olvasási emlékeim szerint vagy nem él, vagy börtönben ül. Fada Eaton (másik nevén Eaton dread....) a mai napig jelen van minden egyes Addies fellépésen. Addies Hi-fi majd Addies International néven futott a sound sokáig, vagy jó tíz évig. mivel az utóbbi 9 évben nem volt túl aktívnak mondható, pont azóta amióta mi itthon reggae-re "eszméltünk", talán a legkevesebbett tudtunk róla. jómagam viszont ezzel a sounddal ismertem rá igazán a soundclash mivoltára. az ő történetük, clasheik mutatták meg menniyre halálosan egyszerű és véresen komoly játék ez. ez  abejegyzés kicsit hosszabb lesz hát az előzőeknél, így megy ez, de csak szépen sorjában.

pontosan nem tudom hogyan és mint kezdődött, de az addies otthona a brooklyni New Lots avenue és környéke, ahová a karibi bevándorlók folyamatosan érkeztek a 70-es évek végétől. Selector Danny Dread az első igazi nagy név a sound élén, aki megforult Jamaikán is sok régi sound keverőpultjainál már a 70-es években, például a Stereomars soundnál, az a stereomars aki 85-ben a PNP nevű párt kampánybuliján felvonultatta Super Cat-et, Tenor Saw-t, Nicodemus és burro Bantont a színpadra. Az Addies ekkor már biztosan létezett, hogy több soundon játszott-e Danny Dread, vagy az Addiesban volt akkor helyette más: nem tudom. mindenesetre a 80-as években ott koslatott egy fiatal trinidadi raszta srác az Addies sound körül, akit Babyface-nek neveztek el, és hamarosan a sound tagja lett mint mc és selector Danny Dread mellett. 87-90-ig rendszeresen lépett fel Brooklynban Super Cat Tenor SAw és Nicodemus is, rendszerint az Addies zenélt nekik, rendszerint a Biltmore Ballroom nevű brooklyni fő helyen. Super Cat oda is költözött és a kezdetektől fogva nagyon jó viszonyt ápolt az Addies-al. Feltehetőleg ez nem egyszerű barátság volt, megintcsak a félinformációk meg az óvatosan leírt DHR fórum bejegyzések alapján talán azt gondolhatja az ember, hogy Supercat és az Addies management komoly részt vállalt a brooklyni szervezett bűnözésből, ebben az időszakban. ha ebbe belegondol az ember, hogy ez a dubplate box amiről most szó van miből jött össze, akkor kicsit megborzong...de ez egy ilyen világ, szerintem ez nem új senkinek a blog olvasói közül... és mondom feltételes módban az egész.... 

1989-ben legyőzték a Firgo digital nevű brooklyni sound-ot és Brooklynnak ők lettek a királyai. akkoriban mindenki a Stonelove vendégszereplését várta a városban, de hamar kihívták és le is győzték őket, már 92-ben. 91-ben Jack Scorpio soundját is leverték Brooklynban.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

"From Left to Right: Danny Dread, Wayne Wonder, BabyFace, German Donavan (penthouse) and baldheald Buju Banton. 1992"

 

93-ban Danny Dread visszavonult, és egy fiatal srác érkezett a helyére az Inner City nevű jamaikai soundból: Tony Matterhorn. az ő pályafutása itt kezdődött igazán, soha nem lett volna akkora név mint amekkora ma, az Addies nélkül. Fordítva is igaz, az Addies sem lett volna olyan nagy név nélküle mint amekkora hamarosan lett. Ideérkezéséig minden mc régimódi amolyan rádiós disc jockey stílusban konferált, ő pedig újraírta ezt a dolgot, 93 decemberében mutatták be a Saxxon elleni clashen, és ahogy a kezébe vette a mikrofont, torkaszakadtából ordított: Broooooooooooooooklynnnnnnnnn! na mindenki őt követi azóta is! itt a Saxxon csúnyán póruljárt a Tilden Ballroom nevű helyen, Trevor suck something meg hasonlóakat kapott szegény Trevor Saxx, és egy addig soha nem játszott Nitty Gritty felvétellel el is dőlt  a csata, amiról azt mondta Babyface a mikrofonba, hogy most készült egy hete, pedig elvileg Gritty akkor már két éve halott volt...ezek (néha) beleférnek bőven, mint a Jaro Bob Marley dubja ami nem létezik, az emebrek megőrülnek, aztán miután hazamentek röhögnek egy jót. 94-ben aztán az Addies már heti 3 szor gyalázta meg a többi kis USA soundot a saját otthonában. 2 Brooklyni fő ellenfele sem bírta a tempót sokáig. az Erathruler 93-ban legyőzte, de 94-ben végzetes vereséget szenvedett. ez volt a Biltmore Ballroom nevű hely vége is, a felvételen tisztán hallatszik a sok pisztolylövés, főként az Addies : Bounty killa- Angel Doolas- Nitty Kutchie 3 the hard way hatására, ami 94-ben készült, és a mai napig erre asszociál a legtöbb ember az Addies név hallatán: egy 8 perces Sleng Teng dubplate, iszonyú szöveggel, Bounty Killa őrült tempójában.Megjelenik benne az akkor nagyon befutott Bounty Killa összes híres száma, megjelennek benne a westernfilmeken felnőtt jamaikaiak csodált dolgai, évtizedekig ezekből az amerikai filmekből "tanulták el", hogy a bűnöző életmód irigylésre méltó és szuper. (Addies riding through the desert, énekli Bounty, de a hétvégi bécsi buli ébresztett rá arra, hogy ez egy másik slengteng dubplate-ben hanhzik el. Bounty Killa & Josey Wales..."It was a lonely, lonely sunday morning when Addies ride in town..." Josey part....)  Amikor ez a szám elhangzott, akkor ropogtak a fegyverek. A Biltmore Ballroom-ot be is kellett zárni, miután a Security AK 47-esekkel adta az emberek tudtára, hogy vége a bulinak. Az Addies Bounty dubjai annak köszönhetőek, hogy Matterhorn gyerekkori jóbarátja volt Killa.

 

 

 

 

 

 

AZ LP international 94-ben legyőzte még az Addiest, de 96-ban visszavágtak ahogy kell, mindkét clashen jelen volt a teljes Wu Tang Clan, az Addies a másodikon játszott is egy Wu tang custom-ot!!! Ugyancsak 94-ban végleg és negyedszerre verték szét a Firgo digitalt, itt hangzott el először az előbb említett Bounty Killa Angel Doolas Nitty Kutchie, és legalább 6x vissza lett húzva . mindez a clash első körében: "we a write off dem from first rouuund!!!!!!!"  Ekkoriban Ras Shiloh még ifjú korában sokszor mixelt az Addies soundban, big belly youth néven....

94 volt az Addies igazi éve, a London melletti UK World Cup Clasht ugyan elvesztette Babyface egyedül, az 5 emberrel felálló Saxxon ellenében, akiknek a rajongóit 14 busszal szállították Londonból...3 hónapra rá Bermuda szigetén visszakapta Anglia büszkesége. A soundclash klasszikus példája ez a felvétel, addig ment a dubfidub amíg a nézők meg nem unták: órákig. Babyface itt is egyedül volt és végig dominálta a clasht. A Saxxon Anthony Red Rose : "Saxxon nah loaf inna next sound territory" dubjára (Borderline az eredeti szám címe a hot milk riddim) Babyface ellentmondást nem tűrő válasza érkezett: "Saxxon seh, dem nah loaf inna next sound territory...but trst me, de loaf...ADDIES KILL SOUND INNA ANY TERRITORY!!!!ANYWHERE!!!!UNO JUST A MEK DEM TUNE COME!!!!   a lemez serceg, intro: "hey gringos, dont you know Addies rule all dancehall territories, Babyface got a licence to kill you, and Danny Dread got the permit fi bury, so you are in a deeply trouble! vamooos gringo, come down amigo Hopeton Lindo....TErritory Addies rule all territory!!!

Hopeton Lindo territory című száma alighanem az Addies dubja nyomán lett híres, jóval 94 előtt, abban az időben amikor még nem a soundok rohantak a hirtelen egy számmal berobbant emberkékhez egy dubért, hanem ők robbantották be az illetőt... és tényleg minden területet uraltak ekkoriban, és ilyen Anthony Redrose regulart akármilyen clashen ellenük lejátszani...önygilkosság volt...ezt a clasht szanaszét idézték, sampelték nem tom hogy kell mondani ezt magyarul de értitek, dnb dub és újabban dubstep trackeken is megjelellenek részletei, főleg az mc-k szövegei...mint ahogy a Bass Odyssey elleni vérengzést is, ami végleg bizonyította, hogy az Addiesnak mindegy hol ki mikor merre...az Odyssey felszállóágban volt Jamaikán, ők voltak az új kedvenc 94-ben, októberben Portmore-ban (Spanish town kerülete) póruljártak csúnyán. Matterhorn és Babyface porig alázták a soundjukat, minden tisztelet az Odyssey managament-é, hogy nem tűntek el akkor, azóta is nagy soundként léteznek. egy Nitty Gritty : False alarm, és egy Buju Banton Ernest Wilson kombó (quick, somebody call the owner, a stalagról egy remixelt dubplate) után Matterhorn konferált be egy 3 the hard wayt a következő szavakkal: 

"Massive...the dance DONE now ...me nah tell no who"  Dennis Brown MAd Cobra Bounta Killer a duck riddimről, a három artist 10 száma belesűrítve kb... A konferálás szavai hallhatóak az Akon Shabba Busta Rhymes: Clear the air című szám elején sampelve, talán nem véletlenül....

Babyface eztán épp megjegyezte, hogy még egy szám és utána visszaengedi a kis szerencsételeneket játszani...a közönség azonnal fújolt. jött is a kérdés:

-uno waan hear back bass odyssey?

-NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!!!!!!!!!!!!!

ekkoriban a rajongók a king szót már oda kezdték tenni az Addies elé, így lett hifiből meg internationalból KING ADDIES

ezután jött a Jaro elleni clash ugyanitt, 95 április 22. a dubplate éra egyszeri és megismételhetetlen legeslegnagyobb clashe...Ricky Trooper és a Killamanjaro nagyon akarta ezt a győzelmet, februárról egyszer átrakták áprilisra, és nyílt titok, hogy a legtöbb előadó nemet mondott az Addies-nak a clash előtt dubplate ügyben, így aztán maradt nekik például Tony Braxton...az ide készített dub amit sokan vitatnak, hogy igazán Tony Braxton-e, a custom made dubplate gyönyörű mintapéldája, remélem ezt már azért mindenki hallotta "Ricky TRooper if you try and test my friend your sound will never win again..." ez sajnos nem volt elég, Matterhorn top speech-ei sem, elmondta, hogy Trooper millió sound ellen clashelt már de soha egy sound se kényszerítette arra, hogy a clash előtt a studióban lakjon hetekig és még aludni sem tudott... Majd jött a cant sleep a night (Capleton) dubplate (love me forever riddim eredetileg). Minden szöveg és dubplate egymásra következett pontosan szuperül, mégsem volt  elég ez mind új dubok nélkül, Trooper megkontrázott mindent, egész pontosan mindent

michael prophet : gunman- addies-t gyalázó intróval

sammy dread: m16 addies-t gyalázó custom made

beenie man : chase those crazy soundboys- you cant chase jaro sound outta the dance

bounty killa : you diss the big bad Addies - Beenie Man: me diss any pussy anybody any mr man (ami 95 elején Beenie Man új száma volt...)

még a bbc rádió custom made intro-t is

TRooper átvette a serleget 6 kör után (!!!) dub fi dub nélkül...az egész taktikáját erre alapozta hónapokon keresztül, lock dem off through the whole clash...márpedig ha egy sound az egész clash alatt mindent megkontráz, és minden téren sokkal jobbat nyújt....akkor nincs szükség dub fi dub-ra. ezt Ricky Trooper tudja a legjobban a világon, amúgy meg kurva nagy bajban lett volna ha dubfidub-ra kerül a sor... 

ezek után Babyface pár hónapot börtönben volt 96-ban, pontosan nem tudom miért, valami vízumügy ha minden igaz...Matterhorn egyedül folytatta..97 nyaráig minden ment tovább, Miamiban 97-ben a Bas Odyssey B csapatát úgy páholták el nevetgélve mint valami kisgyereket...dub fi dub itt volt, pedig simán kizavarhatták volna az ellenfelet anélkül..Matterhorn már olyanokat kérdezett a BO másod mc-től, (SKinny) hogy "how you fi talk to me, nobody nah know you round here, but you see me, Tony Martterhorn and Billie Slaughter (Stonelove) are the longest selector names to spell...", és jött is egy Bounty dub aminek épp ekkor szólalt meg az intrója: "Tony Matterhoooooooooorn, we kill sound Addies..." a dubfidub-ban aztán elmagyarázta nekik, hogy a soundsystem attól soundsystem, hogy van pár száma dubplate-en ami másnak nincs...és ne jöjjenek cocoa tea sanchez kombóval (ami máskor tökéletesen megállja a helyét BO anthem) mert kapnak egy FUGees-t...:D "hey little soundboy would you like to die on Friday, but if you busy, we wouldnt mind killin you Saturday..." a joyride riddimre készült egyedi track a Fugeestől, csak a King ADdies játsza...

aztán a Bodyguard elleni New Yorki fellépésen összeveszett a színpadon Face és MAtterhorn, utóbbi kiszállt, és saját soundot csinált egyedül...amit a fél világ követett utána (Trooper a Jaro, Firelinks a Bodyguard, Nico Bam Bam a Stonelove-ból vált ki ilyen céllal) Babyface a pletykák szerint nehezen viselte, hogy Matterhorn már híresebb mint ő...ezért volt a vita, és tény, hogy Matterhorn karizmája 93 után egy rakat új rajongót hozott az Addies soundhoz, csajokat is naná. megismételhetetlen páros volt amíg rendesen működtek együtt tényleg hetente mészároltak le bárkit bárhol...Trooper meg persze nem adott rematch-et soha, arra hivatkozva, hogy a 95-ös volt a rematch (93-ban egy bulin zenéltek Brooklynban de az nem clashként volt meghirdetve)

Matterhorn helyére a személyes kedvencem mc Winterfresh érkezett a westmorelandi Turbophonicból, de soha nem tudta elérni azt a szintet amit otthoni soundjával elért anno, amikor is a Stonelove-ot meg a Jaro-t komolyan piszkálgatta az ifju sound..megintcsak a rossz nyelvek szerint Babyface nem nagyon hagyta őt kibontakozni, és tény, hogy sok felvételen hallatszik látszik, hogy Face előre mondja amit Winterfresh megismétel a mikrofonba...

2000-ben Queensben a Bass Odyssey lejátszott ellenük egy custom made Morgan Herirtage-t ( a Morgan family addig Addies artistnak számított) azután leparkolt a sound...Squingy emlékezetes szövege: "me a kill you inna your yard uno shame??? és a közönség rábeszélése, hogy nyíljanak szét középen, hadd menjen az Addies a kijárat felé, persze szétnyíltak és jött is azonnal Big Youth: Hit the road soundboy, dont you come back no more noe more...   na ez a csúnya verés leparkolta a soundot...2006 novembere óta egy elég összevissza kontroll nélkül működő Addies van újra a színen, a Blunt elleni clash, a 2007-es Uk Cup leégés, és a vereség Antigua idióta soundjától tavaly mind azt mutatják, hogy valami még mindig nincs rendeben, Babyface viszont újra kontrollál, és épp európai turnéra indul, az meg még mindig nem biztos, hogy május 9-én ők lépnek-e fel Milánóban a Sentinel ellen...

Long live the king énekelte Jigy King, elpusztíthatatlan soundról van szó itt is, csak túl sok mindenben részt vett, túl sokat tárgyalták és a kérdéses a jövője. Egy viszont nem: soha senki nem csinált olyan remix dubokat mint az Addies, nincs egy sound akinek a dubplate boxával ne tudna versenyezni, Super Cat, Tenor Saw, másik táska egyéb dead artist, a legnagyobbak között van a helye örökre. és húsvát vasárnap Bécsben ad partyt....

kurva hosszú lett ez, sorry

Híresebb clashek:

89 Brooklyn: Addies vs Firgo digital vs King Custom

91 Brooklyn Addies vs Black Scorpio

92 Brooklyn Addies vs Stonelove

92 Brooklyn Addies with Ninjaman vs Bodyguard (a Gurad nyert)

93 Addies vs Black Kat

93 Brooklyn Addies vs Saxxon

93 Brooklyn Earthruler vs Addies (Earthruler nyert)

94 Uk World cup Clash, Milton Keynes, Addies vs Saxxon vs Kebra Negus (Saxxon nyert)

94 Brooklyn Biltmore Ballroom gunshot dance, Addies vs Earthruler

94 Brooklyn LP vs Addies (LP nyert)

94 Bermuda Addies vs Saxxon

94 Portmore Jamaica, Addies vs Bass Odyssey 

95 Portmore Jamaica Addies vs Jaro (Jaro nyert)

96 Jamaica Addies vs Bodyguard vs Rodigan (Matterhorn alone kill dem)

96 Addies vs LP the rematch

97 Queens, Addies vs Bodyguard (Guard nyert)

98 London majd Washington DC, Addies vs Travellers

99 Queens, Addies vs Katarock

2000 Washington DC ADdies vs Bass Odyssey

2000 Queens The settlement of all argukments: Addies vs Bass Odyssey vs Bodyguard (inna yuh yawd csúnya verés)

2001 Brooklyn Addies vs Stonelove

2006 Brooklyn Addies vs Blunt Posse

ez kb az 5 %-a a clasheknek amin részt vett az Addies az utóbbi 20 évben...

 

híresebb dubplate-ek

  • Ninjaman & Bounty Killer - Bwoy Nuh Run / Nuh Cop Scout
  • Dennis Brown, Barry Brown & U Brown - Brown Medley
  • Ras Shiloh & Jigsy King - Long Live The King
  • Dennis Brown: too much idiot sound (wolves and leopards)
  • DEnnis Brown & Bounty Killa & Mad Cobra: Duck riddim medley
  • Bounty Killa: You diss the big bad Addies?....(duck riddim szintén)
  • Bounty Killer & Angel doolas & Nitty Kutche: Sleng teng medley
  • Buju Banton & Ernest Wilson Stalag riddim remix
  • Buju & BOb Marley remix (every sound have the right to decideing -  "own destiny"...)
  • Beenie Man & Tony Curtis : Early on sunday morning (sick riddim)
  • Super Cat:Murder dat (answer riddim)
  • Tenor Saw: Sound look good (stalag riddim) 
  • Garnett SIlk: Java riddim medley (Garnett SIlk deejaying!!!!)
  • Fugees: Joyride riddim dubplate
  • Fugees : Killing a soundboy ("Stormin dubplates with that finger...)
  • Raekown (Wu Tang) & Merciless : Bad mind riddim medley
  •  Nitty Griitty : Go home den (stalag riddim) 
  • Morgan Heritage & Cornell Campbell & Lone Ranger: bring back your love/rumours/ nem vágom a Lone Ranger számot sajnos
  • Capleton & Sizzla: stand tall/ kings of the earth    
  • Half Pint : Addies selection (full up riddim)     
  • Junior Reid: tempo riddim medley (Madonna cover meg minden)                         

 

 

 

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://soundclash.blog.hu/api/trackback/id/tr861005440

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

olil*one 2009.03.23. 19:03:11

Settlements Of All Argument:K.Addies vs B.Odyssey vs Bodyguard 00
New York Queens Amazura 5/5/2000
www.zshare.net/download/5430175860ddc803/


addies vs luv injection nyc 1998
www.megaupload.com/?d=Z9J3AWE2
süti beállítások módosítása